Okulda geçen sürenin çocukların ve gençlerin kişilik gelişimlerine etkisi önemli bir konudur. Bu çerçeve’de 2015 Haziranında yasal düzenleme ile psikolojik ve sosyal gelişimlerini ilgilendiren önemli bir karar alındı.
Çocukların ve gençlerin istismardan korunması adına bu sınırlama çok gerekli bir karar.
Genel başarı açısından da önemli katkısı olacağını düşünüyorum.
Öğrencilerin telefon kullanımının engellendiği okullarda performansın arttığı Londra Ekonomi Okulu’nun yaptığı bir araştırmayla tespit edilmiştir. Başarı oranı düşük öğrencilerin telefon kullanımı yasaklandıktan sonra sınavlarda başarılarını %14.23 oranında arttırdıkları görülmüştür.
Birçok ülkede öğrenci performansına etkisi nedeniyle sosyal ağların ve hatta bazı ülkelerde cep telefonlarının okullarda yasaklandığı biliniyor.
Türkiye’de 2013 yılında yapılan bir düzenleme ile öğretmenlerin, eğitim yöneticileri ve öğrencilerin okullarda, MEB’e bağlı öğretmenevi ve benzeri sosyal tesislerde Facebook, Twitter gibi sosyal ağları kullanabilmeleri sağlanmıştı.
Alınan bu karar; Devletin çocukların korunması açısından sağladığı avantajların yanı sıra tartışılır konuları da barındırmaktadır.
Okulların sosyal etkinlikleri, başarı dereceleri ve spor faaliyetlerinin yayınlanması açısından önemli bir sosyal paylaşım alanı kısıtlanmış bulunuyor. Kısıtlamaların çerçevesi ve önceki yayınlanan görsel yayın ve ses kayıtlarının kaldırılacak olanlarına karar verme yetkinliği de belirsizlik taşıyor.
MEB’nın kararının barındırdığı tartışmalara rağmen okullarımızda olumlu gelişmeler sağlaması beklenmektedir.
Mobil cihazlara bakarak dolaşan çocuklarımızın birbirlerini görmesi, insan insana iletişim kurması anlamlıdır.
Ellerindeki sanal dünya yerine hayatın içine bakmaları ve yaşama coşkuyla katılmaları psikolojik ve bedensel açıdan önemli bir konudur ve kişisel gelişimlerini etkilemektedir.
Speak Your Mind