Çağımızın Hastalığı Bilgisayar Bağımlılığı

Bilgisayar Bağımlılığı

Ankara’nın Polatlı Duatepe Devlet Hastanesi Psikologu Ezel Eser Özer, internet bağımlılığının zihin, beden ve ruhsal gelişimi etkilediğini söyledi.

Ticaret Meslek Lisesi’nde öğrencilere internet bağımlılığının zararları hakkında bilgiler veren Özer, internet bağımlılığının panik atak gibi bazı psikolojik rahatsızlıklara sebebiyet verdiğini anlattı. Psikolog Ezel Eser Özer, “Bilgisayarın uzun saatlere varan kullanımları, fiziksel olarak zarar verebilmektedir. Yaklaşık 20 saate yakın bilgisayar başında duran çocuklar var. Fiziksel rahatsızlar dan gözden başlayarak boyun, el gibi rahatsızlıklara sebep oluyor. Psikolojik olarak da uzun süre bilgisayar başında duran artık bedenini tanımıyor. Bedeninden uzaklaşıyor. Kontrolünü kaybediyor. Dolayısıyla kontrol gittiği için kendinden, vücudunda tanımadığı için büyük bir yorgunlukla birlikte panik atak yaşayabiliyor.” dedi.

İnternet Bağımlılığının iletişim kabiliyetini azalttığını vurgulayan Psikolog Ezel Eser Özer, “Çünkü yüz yüze konuşmadan uzaklaşıyor. Jestlerini, mimiklerini, bedenini kullanmadan yalan söyleme gibi tutumları da sergileyerek farklı bir iletişim biçimi geliştiriyor. Dolayısıyla bu durumda çocukların yüz yüze iletişiminde gerilikleri sebep oluyor. Uzun vadede baktığımız zaman da sosyal fobi gibi hastalıklara da sebebiyet verebiliyor. Artık akranları ile sosyal faaliyetlerden uzaklaşan çocuklar, bilgisayar üzerinde vakit geçiriyor. Yani kısacası hem zihin gelişimlerine hem beden gelişimlerine hem de ruhsal gelişimlerini olumsuz yönde etkiliyor.” diye konuştu.

Çocuğun bilgisayarda nasıl vakit geçirdiği, neler yaptığının aileler tarafından devamlı kontrol edilmesi gerektiğini belirten Özer, çocuğunda kontrol altında olduğunu bilmesi gerektiğini söyledi. Özer sözlerine şöyle devam etti: “Aileler tarafından denetimde bulunulmadığı zaman çocuk bazı kumar siteleri, cinsel içerikli siteler gibi olmayacak sitelere giriyor. Dolayısıyla yaşından erken bazı şeylere tanıklık ediyor. Bu da yine ruhsal gelişimini olumsuz etkiliyor. Aileler bir şekilde kaç saat çocuk bilgisayar başında duracak bunun kuralını koymalı. Bu konuda hiçbir şekilde taviz vermemeliler. Bilgisayarın asıl amacından çocuklar saptırılmamalı. Biliyoruz ki bilgisayarın asıl amacı bilgiye erişimin kolaylaşması, haberleşme gibi bir amacı var. Ama artık çocuklar haberleşmeyi sadece yüz yüze eğitimin bile yerini alan normal bir konuşmaymış gibi sürekli her hallerini geçirdikleri ortam şeklinde kullanıyorlar. Ailelerin bununda önüne geçmeleri gerekiyor. Birde bir şekilde ödül olarak da kullanılabilir. Çocuklar belirli sürede sosyalleşme ile , okul hayatlarında belirli bir seviyeye vardıktan sonra, akademik becerilerini geliştirdikten sonra örneğin gün içerisinde ödevlerini yapan bir çocuk, gün içerisinde bir saat gibi bir süre ile bilgisayar hakkını edinebilir. Ama bunu da aşmamak ve taviz vermemek şartıyla.”

Share this article!

Speak Your Mind

*

css.php