Çocuğu Yönlendirmek Yerine Paylaşmak

Ebeveynlerden gelen en önemli yakınma oğlum/kızım beni dinlemiyor, kitap okumuyor, boş zamanlarını iyi değerlendirsin istiyorum. Motive edip yararı olur onu yap, bunu yap, zamanını boşa harcama desem de bir süre sonra bildiği gibi davranıyor.

Çocuklar düşündüğümüzden daha dikkatli dinliyorlar. Doğru yönlendirme sadece söylemle ve uyarıyla yapıldığında hele de sonra üstünde durulmuyorsa onlar tarafından dikkate alınmıyor. Yönlendirmede tutarlı ve destekçi olmayı sağlayacak bir plan ebeveynlerin çocuğu yönlendirmesinde son derece önemlidir. Bir bakıma formüldür bu; Planlamak, işbirliği yapmak, desteklemek, tutarlılıkla yönlendirmeyi sürdürmek.

Örnek olarak en çok yakınılan okuma alışkanlığı konusunu alalım.

Öncelikle çocukla neden kitap okumanın gerekli olduğu konusunda zaman ayrılarak oturulup konuşulmalıdır. Neden okuması gerektiğini bilip bilmediği sorulmalı.

04-07 yaş için eğlenceli bir beyin fırtınası renkli kağıtla sıralanabilir.

7-12 yaş arası için ise seninle önemli konuyu irdeleyelim istiyorum daveti ve özel konuşma zemini uygun olacaktır.

12 yaş üstü çocuklar için ise bu konudaki kaygılar ve çözüm teklifleri konuşulabilir.

Gerekliliğini bildiklerini düşünüyoruz. Oysa konuştuğumuzda çok yönlü olarak fark edeceklerdir. Her çocuk ayrı bir dünyadır yaklaşımı her yaş grubu için geçerlidir ve göz önünde bulundurulmalıdır.

Share this article!

Speak Your Mind

*

css.php