Kurumsal Çalışmada Mahremiyet

İletişim etkileşim bilinçli olarak yalnız insanlar arası ilişkilere ait bir durumdur. “Keyfe akarak kendinize bakmak “ diye tanımladığımız aktif katılımı sağlayan ve eyleme dayalı olan pasikodrama, ve ya sosyodrama grup çalışmaları bu ilişkilerin fark edilmesine ve geliştirilip iyileştirilmesine uygun çalışma tekniklerini kapsar. Bu çalışma tarzı yalnız katılımcılar için değil kurumsal yapının bütünü için geçerli etkileşimler sağlamaktadır. Çünkü sosyal birimleri bireyler oluşturmaktadır. Bireysel gelişim yaratıcılık ve motivasyonla donanımlar elde ederken dolayısıyla kurumları da olumlu etkileyecektir.
İletişim, etkileşim, motivasyon, ekip olgusu, liderlik v.b. konularda; bir arada ortak bir çalışmada buluşacak olan katılımcıların temel yaklaşımlarını gözden geçirirken çekinceleri önemli bir konudur.
Kurumsal ilişkilerinde rahat, yapıcı ve yaratıcı, kendi işlevselliklerini artıracakları bir gelişim programı değerli bir fırsat olarak görülmekle birlikte, katılımcılardan bazıları kişisel görüşlerini açıklamak ve iç dünyalarını açmak konusunda sıkıntı duyabileceklerdir. Özellikle özgüven ve eksikliklerini paylaşmak, tartmak konularında açık sözlülükle davranmaları endişe verici olabilmesi bakımından sınırlayıcıdır.
Kurumsal gelişimde eğitim, grup çalışmaları veya ortak yapılan sosyal faaliyetlerin çalışanlar için geliştirici, motivasyonu ve kurum içi iletişimi ve hizmet kalitesini artırıcı etkiye sahip olmakla birlikte katılımcıların keyifli zaman geçirmesi ve en önemlisi zarar görmemesi önemli bir konudur. Bu açıdan yürütülecek kişisel gelişim programının plan ve uygulama aşamalarında katılımcıların birbirlerine mesafesi ve kullanılacak çalışma yönteminin uygun seçilmesi önemlidir. Doğru plan- program çerçevesinde işlenecek konuların seçimi, yöntem seçimi önemlidir. Amaca uygun bir yöntem içerisinde konuların işleniş biçimi açısından psikolojik rahatlama, stresle baş etme ve öfke kontrolü gibi konularda yardım alacakları prefosyonel destek yöntemleri ile tanışma fırsatı sağlayıcı etkisi olacaktır.
Deneyimler göstermiştir ki; İletişim algı ve anlayışında farkındalığa, empati yeteneğinin gelişmesine ve spontanlığa dikkat çekecek bir çalışma da psikodrama tekniklerinin kullanıldığı, grup oyunları, protagonist oyunları ve imajinasyon çalışmaları etkili olmaktadır.
Yukarıda sözü edilen çekinceler ve zarar görmeme konusunda katılımcıların birbirine saygı ve iyi niyeti önemlidir. Yöneticinin mahremiyeti gözetir niteliklere yönelik kontrat yapacak yetkinlikte olması ve katılımcıların her hangi bir paylaşıma ilişkin eleştirel, yargılayıcı tavrına izin vermemesi de önemlidir. Bu kontratın sağlanamayacağı durumları fark eden bir yöneticinin psikodrama yerine sosyodrama tekniklerini kullanma kararı yerinde olacaktır.
Katılımcıların göreceği zarar ne olabilir? Böyle bir sorunun cevaplanması önemli bir ayrıntıdır. Grup içerisindeki etkileşimle kişi çok önemli bir konuyu hatırlayabilir ve bu özel bir durumu da kapsayabilir. Paylaşımları alaysı, aşağılayıcı bir uslupla ya da eleştirel ifadelerle karşılanacak olursa üzüntü duyacak belki de utanacaktır. Paylaşımın niteliği ve alınan tepkinin olumsuzluğu umulmadık içe kapanma ya da kırgınlıkla son bulabilecektir. Unutulmamalıdır ki bir insan için basit bir sıkıntı gibi görülen bir sorun başka biri için yıkıcı bir etki bırakabilir. O nedenle her birey için kendi yaşadığı sorunun ağırlığı yaşadığı koşula, o dönemdeki yaşa ve bıraktığı ize göre değişecektir.
Bütün bunları dışarıda bırakacak bir gurup çalışması yetkinliği olan bir yönetici liderliğinde yapılacak olumlu ve geliştirici bir motivasyon çalışması olacak ve iletişim etkileşim çerçevesinde hem katılan personele hem de kuruma katkı sağlayacaktır.

Share this article!

Speak Your Mind

*

css.php