Kurumsal Yapıda Motivasyon

Kurumsal yapıların temelinde bireyler vardır. Kurumların başarıya ulaşmaları bireylerin iletişim içinde olmaları ve iş birliği yapmalarına bağlıdır. Kurumların varlıklarını devam ettirme ve gelişmeleri  çalışanlar arasındaki iletişim ve ekip çalışmasında ki uyumla mümkün olabilmektedir. Bu noktada yalnız kurumun dışarıdan hizmet alanlara yönelik iletişim ve etkileşimi geliştirmeleri yeterli olmamaktadır. Kurumsal gelişimi ve etkin iletişimi önemseyen bir hizmet biriminde çalışanların psikolojisi, stresle baş etme ve etkin iletişim konularında yeterliliği iş doyumunu ve kişisel gelişimi son derece etkilemektedir. Bu etkin iletişim ve stresle baş etme yetisi çalışanların kendileriyle birbirleriyle ve kurumsal gelişimde temas kurdukları yöneticilerle ilişkilerini olumlu düzeyde etkileyecektir. Sosyal ilişkilerde ve psikolojik açıdan gelişme çalışanların uyumlu bir ekip çalışması yürütmelerini sağlayacak temel kişisel gelişim donanımları demektir.
Eskiden uygulanan yaklaşımlar patronun bir teşekkürü ya da müdürün aferin demesi, bayram, yılbaşı kutlamaları gibi yaklaşımlar hala işe yarar motivasyon öğeleri olarak kullanılmakta mıdır? Evet.  Yeterli ve etkili olabilmekte midir? Hayır. Çalışanların takdir edilmesi ve kutlanması psikolojik açıdan kendilerini iyi hissetmelerini sağlasa da verimli ve motivasyonu artırıcı ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayıcı ek çalışma organizasyonlarına ihtiyaç vardır. Araştırmalar göstermiştir ki; bu tür motivasyon aracı olabilecek ve kişisel gelişime katkı sağlayabilecek çalışmalardan bazıları etkin iletişim ve kriz çözme açısından kalıcı ve geliştirici olabilmektedir.
Bu etkin yöntemlerden bazıları;
Sosyodrama,
Psikodrama,
Psiko eğitsel çalışmalar,
Aktif katılımcı yöntemlerin kullanıldığı iletişim-etkileşim çalıştaylarıdır.
Ege Kişisel Gelişim Merkezimizde kurumsal danışmanlık etkin yöntemler olması nedeni ile bu bakış açısından yola çıkılarak planlanmakta ve yürütülmektedir. Her bir yaklaşım hakkında açıklamaları okurken sizin kurumunuzda hangilerinin daha etkili olabileceğini gözden geçirmeniz yararlı olacaktır. Ayrıca ön görüşme yaparak birlikte kararlaştırabileceğimizi ve işbirliği yapabileceğimizi hesaba katmanızı öneririz. Unutulmamalı ki; Çalışanların yeni deneyimler kazanmaları ve farklı bakış açıları geliştirmeleri zenginlik kazandıracaktır.

Share this article!

Speak Your Mind

*

css.php